Allah’ın ahirette görüleceğine dair eserimizin bu Yedinci Dersinde, Vücut Delilini işleyeceğiz.Bir şeyin görülme sebebi, o şeyin var olmasıdır. Var olan şey görülür. Madem Allah vardır. O halde elbette görülecektir. Görülmesi, varlığının bir neticesidir. İşte vücut delilinin özü budur.Allah Teala bu alemi, kendisini bildirmek ve tanıttırmak için yaratmıştır. İmtihan sırrından dolayı kendisini göstermemiş; sadece isim ve sıfatlarıyla kendisini bilmemizi murad etmiştir. İmtihan tamamlanıp, imtihan meydanı kapandığında, elbette misafirleri hükmünde olan ehl-i cennete kendisini gösterecektir. Dünyada kendisini merak eden aşıklarını, cennette bir merak içinde bırakmayacak ve zatının güzelliğini seyir nimetiyle, onları nimetlendirecektir. Bu, Allah’ın varlığının ve rahmetinin bir neticesidir.Hiç mümkün müdür ki, şu alemi, kendisini bildirmek ve tanıttırmak için yaratan Zat-ı Cemil, bilinmenin ve tanınmanın en kolay yolu olan kendini göstermeyi terk etsin, ve zatını aşıklarına göstermesin? Bu mümkün değildir.Mutezile, kendisini gösteremeyen bir Allah’a iman ediyor. Biz de Mutezileye soruyoruz:
- Allah kendisini niçin göstermesin? -haşa- kendini göstermekten aciz midir?
- Kendisini görmeye dayanacak bir fıtratı, cennet ehline vermek Allah’a zor mudur?
- Ebedi misafirlerini, kendini görmek gibi büyük bir nimetten niçin mahrum etsin?
- Her varlık sahibi görülürken, Vacibu-l vücud olan Rabbimiz niçin görülmesin ve görülemesin?
- Bütün müminler, cennetten Allah’ı görme hayaliyle yaşarken, Allah müminlerin bu hayalini niçin gerçekleştirmesin?
Soruları çoğaltmak mümkün. İşin özün özü şudur:
Madem Allah vardır. Her var olanın görülebilmesi gibi, Allah da görülecektir. Bu, Allah’ın varlığının bir neticesidir. İşte bu delile, vücut delili denir.
Kardeşlerim, dersimizi burada noktalayalım. Bir sonraki dersimizde Allah’ın görüleceğiyle ilgili hadis-i şerifleri nakledeceğiz. O derste görüşünceye kadar Allah’a emanet olun.