Miraç

3. Miracın bedenle olduğuna dair ÜÇÜNCÜ delil

Miracın bedenle olduğuna dair üçüncü delilimiz İsra suresinin birinci ayetinde geçen  أَسْرَى بِعَبْدِهِ  ifadesidir. Şöyle ki:

İsra suresinin birinci ayetinde şöyle buyrulmuş:

سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى

Kulunu bir gece Mescid-i Haram’dan Mescid-i Aksa’ya yürüten Zatı tesbih ve tenzih ederiz. (İsra 1)

İsra seyahatinin anlatıldığı bu ayet-i kerimede  أَسْرَى بِعَبْدِهِ  “Kulunu gece yürüttü.” ifadesi geçmektedir.  أَسْرَى  fiili “gece yolculuğu yapmak” manasındadır. Fiil  بِ  harf-i ceriyle birlikte kullanıldığında müteaddi olur. Bu durumda, “gece yürüyüşü yaptırmak, gece yürütmek” manasına gelir.

أَسْرَى  fiilinin bu manasını bulmak için uzaklara gitmeye gerek de yoktur. Bu fiil emir sigasıyla Kur’an’da 5 defa geçmektedir.

Hûd suresi 81. ayet ve Hicr suresi 65. ayette, Hazreti Musa’ya hitaben şöyle denir:

فَأَسْرِ بِاَهْلِكَ بِقِطْعٍ مِنَ الَّيْلِ

Gecenin bir kısmında aileni yürüt. (Yani onları geceleyin Mısır’dan çıkart.) (Hûd 81, Hicr 65)

Taha suresi 77. ayette yine Hazreti Musa’ya hitaben şöyle denir:

وَلَقَدْ أَوْحَيْنَا إِلَى مُوسَى أَنْ أَسْرِ بِعِبَادِي

Andolsun ki Musa’ya, “Kullarımı geceleyin yürüt.” diye vahyettik. (Taha 77)

Şuara suresi 52. ayette buna benzer şekilde şöyle geçer:

وَأَوْحَيْنَا إِلَى مُوسَى أَنْ أَسْرِ بِعِبَادِي إِنَّكُم مُتَّبَعُونَ

Musa’ya, “Kullarımı geceleyin yürüt, şüphesiz takip edileceksiniz.” diye vahyettik. (Şuara 52)

Duhan suresi 23. ayette yine buna benzer bir şekilde şöyle geçer:

فَأَسْرِ بِعِبَادِي لَيْلاً إِنَّكُمْ مُتَّبَعُونَ

Kullarımı geceleyin yürüt. Şüphesiz siz takip edileceksiniz. (Duhan 23)

Kelimenin geçtiği beş ayette de  أَسْرَى  fiili “gece yürüyüşü yaptırmak” manasında kullanılmıştır. Bütün bu kullanımlarda bir yürüyüş ve bir fiil söz konusudur. Bu yürüyüş rüya veya hayalî bir yürüyüş değil; ayakların üzerinde, bedenle ve cisimle bir yürüyüştür.

İsra seyahati de aynı kelimeyle anlatılmış,  أَسْرَى بِعَبْدِهِ  “Kulunu gece yürüttü.” denilmiştir. Bu durumda, isra seyahatinin de rüyada değil, bedenle olması gerekir.

Hem bu kelimede, yürüyüş yapan kişinin bedeniyle hareket etmesi vardır. Bir kişinin hayalen, keşfen veya rüyada gezdirilmesinde  أَسْرَى  fiili asla kullanılmaz.

Sözün özü: “Gece yürüttü” manasındaki  أَسْرَى  kelimesi miracın bedenle olduğuna delildir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu