Tekfir

10. Büyük günah işleyenin kâfir olmadığına dair DOKUZUNCU delil

Büyük günah işleyenin küfre girmeyeceğine ve kâfir olmayacağına dair dokuzuncu delilimiz Âl-i İmran suresinin 135. ayetidir. Cenab-ı Hak bu ayet-i kerimede, cennetin takva sahipleri için hazırlandığını beyan buyurmuş ve takva sahiplerinin sıfatlarını zikretmiş. Takva sahiplerinin dördüncü sıfatı olarak da şöyle buyurmuş:

وَالَّذِينَ اِذَافَعَلُوا فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَمَنْ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلاَّ اللَّهُ وَلَمْ يُصِرُّوا عَلَى مَا فَعَلُوا وَهُمْ يَعْلَمُونَ

Onlar bir günah işlediklerinde veya nefislerine zulmettiklerinde Allah’ı hatırlarlar ve günahları için af dilerler. Allah’tan başka günahları affedecek kimdir? Onlar işledikleri günahta bile bile ısrar etmezler. (Âl-i İmran 135)

Bu ayet-i kerimede, Allahu Teâlâ takva sahiplerini anlatırken, “Onlar günah işlemezler.” buyurmuyor; “Onlar günah işleyince Allah’ı hatırlar ve tövbe ederler.” buyuruyor.

Takva sahipleri ki onlar müminlerin en makbulüdür ve derece bakımından en üstte olanlarıdır. Buna rağmen günah işleyebiliyorlar. Demek, günah işlememek -peygamberler ve ehass-ı havas müstesna- insanların başaramayacağı bir şeydir. Takva sahibi olsa da bazen günah işler, nefsine zulmeder.

Eğer günah işlemek kişiyi imandan çıkarıyor ve kâfir yapıyorsa dünyada tek bir mümin yoktur; herkes kâfirdir. Bu durumda, Cenab-ı Hak takva sahiplerini “az küfre girmekle” medhüsena etmiş olur. Yani ayetin manası şöyle olur: Takva sahibi kullar o kimselerdir ki günah işleyip kâfir olduklarında Allah’ı hatırlarlar ve af dilerler. Onlar kâfirlikte ısrar etmezler. Arada bir kâfir olur, sonra tekrar imana girerler.

İşte ayetin manası böyle olur.

— Allah’ın takva sahiplerini “arada bir kâfir olmakla” övmesi mümkün müdür?

Eğer “Büyük günah işleyen kâfir olur.” derseniz, “Evet, mümkündür. Allah onları arada bir kâfir olmakla methetmiştir.” demek zorunda kalırsınız. Bu hüküm ise batıldır. Değil takva sahipleri, hiçbir mümin arada bir kâfir olmakla methedilmez.

Bu durum da ispat eder ki: Günah işlemek kişiyi kâfir yapmaz. Takva sahiplerinin dahi günah işlememek gibi bir sıfatı yoktur!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu