Gaybı Bildirme

7. Allahu Teâlâ’nın Hz. Meryem’e gaybı bildirmesi

Allah’ın gaybı bildirmesi konusunun yedinci dersindeyiz. Her dersin başında şu meseleyi hatırlatmayı uygun buluyoruz:

Bir kısım sözde âlimler, Allahû Teâlâ’nın gaybı bildirmesini muhal görmekte ve “Gaybı Allah’tan başkası bilmez; Allah kimseye gaybı bildirmez.” demektedirler.

Evet, “Gaybı Allah’tan başkası bilmez.” sözü haktır ve hakikattir. Lakin bunun iki manası vardır:

1. Gaybın tamamını Allah’tan başkası bilmez.

2. Gaybın küçük bir meselesini dahi kişi kendi başına bilemez. Ancak Allah’ın ona bildirmesiyle bilir.

Yine Peygamberimiz (a.s.m.)’ın “Ben gaybı bilmem.” sözü, “Gaybın tamamını bilmem. Küçük bir meselesini dahi Allah bildirmeden bilmem.” manasındadır. Yoksa “Allah bana gaybı bildirmez.” manasında değildir. Allahu Teâlâ gaybtan dilediği kısmı, dilediği kuluna vahiyle veya ilhamla bildirebilir.

Önceki derslerimizde bu meselenin altı delilini işlemiştik. Bu dersimizde yedinci delil olarak Âl-i İmran suresinin 45. ayetini tahlil edeceğiz. Bu ayet-i kerimede şöyle buyrulmuş:

إِذْ قَالَتِ الْمَلآئِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكِ بِكَلِمَةٍ مِنْهُ اِسْمُهُ الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ

Bir vakit melekler şöyle demişti: Ey Meryem! Şüphesiz Allah seni, katından bir kelimeyle müjdeliyor. Onun ismi Meryem oğlu İsa Mesih’tir. (Âl-i İmran 45)

Şimdi bu ayet-i kerime üzerinde biraz tahlil yapalım:

— Hazreti Meryem için, bir evladının olması gayb mıdır değil midir?

Elbette gaybtır hatta gayb üstüne gaybtır. Çünkü Hazreti Meryem evli değildi. Bu sebepten dolayı şöyle demiştir:

رَبِّ أَنَّى يَكُونُ لِي وَلَدٌ وَلَمْ يَمْسَسْنِي بَشَرٌ

Rabbim benim nasıl çocuğum olacak? Bana bir beşer dokunmadı ki… (Âl-i İmran 47)

Hazreti Meryem çocuğunun olacağına şaşırıyor ve inanamıyor. Demek, Hazreti Meryem için çocuğunun olması gaybtan da öte imkânsız bir şey!

Şimdi sorumuz şu:

— Melekler bu gaybî meseleyi Hazreti Meryem’e haber vermiş mi vermemiş mi?

Ayetin beyanıyla, haber vermiş.

— Hani Allah gaybı kimseye bildirmiyordu?

İşte bakın, Hazreti Meryem’e bildirmiş!

Şimdi, “Allah gaybı kimseye bildirmez.” diyenlere şu soruları soralım:

— Hazreti Meryem’e bir evladının olacağını bildirmek gaybı bildirmek değil midir?

— Hazreti İsa’nın dünyaya geleceği gayb değil midir?

— Eğer gayb değilse nedir?

Allahu Teâlâ’nın Hazreti Meryem’e gaybı bildirmesi apaçık ortada iken ve ayetle sabit iken, siz nasıl oluyor da “Allah gaybı kimseye bildirmez, kimse gaybı bilemez.” diyorsunuz?

Bilin ki Allah’a ve Kur’an’a attığınız bu iftira cezasız kalmaz!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu