6. Allahu Teâlâ’nın Hz. Zekeriya’ya gaybı bildirmesi
Allah’ın gaybı bildirmesi konusunun altıncı dersindeyiz. Konumuzu hatırlatarak dersimize başlayalım:
Bir kısım sözde âlimler, Allahû Teâlâ’nın gaybı bildirmesini muhal görmekte ve “Gaybı Allah’tan başkası bilmez; Allah kimseye gaybı bildirmez.” demektedirler.
Evet, “Gaybı Allah’tan başkası bilmez.” sözü haktır ve hakikattir. Lakin bunun iki manası vardır:
1. Gaybın tamamını Allah’tan başkası bilmez.
2. Gaybın küçük bir meselesini dahi kişi kendi başına bilemez. Ancak Allah’ın ona bildirmesiyle bilir.
Yine Peygamberimiz (a.s.m.)’ın “Ben gaybı bilmem.” sözü, “Gaybın tamamını bilmem. Küçük bir meselesini dahi Allah bildirmeden bilmem.” manasındadır. Yoksa “Allah bana gaybı bildirmez.” manasında değildir. Allahu Teâlâ gaybtan dilediği kısmı, dilediği kuluna vahiyle veya ilhamla bildirebilir.
Önceki derslerimizde bu meselenin beş delilini işlemiştik. Bu dersimizde altıncı delil olarak Âl-i İmran suresinin 39. ayetini tahlil edeceğiz. Bu ayet-i kerimede şöyle buyrulmuş:
فَنَادَتْهُ الْمَلآئِكَةُ وَهُوَ قَائِمٌ يُصَلِّي فِي الْمِحْرَابِ أَنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكَ بِيَحْيَى
O (Hz. Zekeriya) mihrapta namaz kılarken melekler ona: “Şüphesiz Allah seni Yahya ile müjdeliyor.” diye nida ettiler. (Âl-i İmran 39)
Şimdi bu ayet-i kerime üzerinde biraz tahlil yapalım:
— Hazreti Zekeriya (a.s.) için, bir evladının olması gayb mıdır değil midir?
Elbette gaybtır hatta gayb üstüne gaybtır. Çünkü Zekeriya (a.s.) ihtiyardı ve eşi de kısırdı. Bu sebepten dolayı Zekeriya (a.s.) şöyle demiştir:
رَبِّ أَنَّى يَكُونُ لِي غُلاَمٌ وَقَدْ بَلَغَنِيَ الْكِبَرُ وَامْرَأَتِي عَاقِرٌ
Rabbim benim nasıl çocuğum olur? Bana ihtiyarlık gelip çattı, karım da kısırdır. (Âl-i İmran 40)
Zekeriya (a.s.) çocuğunun olacağına şaşırıyor ve inanmakta zorlanıyor. Demek, Zekeriya (a.s.) için bir çocuğunun olması gaybtan da öte imkânsız bir şey!
Şimdi sorumuz şu:
— Melekler bu gaybî meseleyi Zekeriya (a.s.)’a haber vermiş mi vermemiş mi?
Ayetin beyanıyla, haber vermiş.
— Hani Allah gaybı kimseye bildirmiyordu?
İşte bakın, Zekeriya (a.s.)’a bildirmiş!
Şimdi, “Allah gaybı kimseye bildirmez.” diyenlere şu soruları soralım:
— Zekeriya (a.s.)’a bir evladının olacağını bildirmek gaybı bildirmek değil midir?
— Hazreti Yahya’nın dünyaya geleceği gayb değil midir?
— Eğer gayb değilse nedir?
Allahu Teâlâ’nın Zekeriya (a.s.)’a gaybı bildirmesi apaçık ortada iken ve ayetle sabit iken, siz nasıl oluyor da “Allah gaybı kimseye bildirmez, kimse gaybı bilemez.” diyorsunuz?
Allahu Teâlâ sizin bu yanlış fikirlerinizden ümmet-i Muhammed’i muhafaza etsin. Âmin.