6- Namazı Allah öğrettim demesine rağmen nasıl öğretildiğinin Kur’an’da olmaması
Abdurrahman Bahadır
6- Namazı Allah öğrettim demesine rağmen nasıl öğretildiğinin kuranda olmaması kuran dışında bir vahyi göstermiyor mu?
Sünneti reddeden ve hadisleri kabul etmeyen Kuran’ın her şeyi açıkladığını ve sadece Kuran’ın yeterli olduğunu iddia ederler. Onlar, peygamberlere gelen vahyin sadece Kuran ile sınırlı olduğunu savunur ve “gayr-i metluv vahyin” uydurularak yeni bir dinin ortaya çıkarıldığını iddia ederler.
Biz ise şunu diyoruz: Eğer gerçekten Kuran’ı dikkatle okuyup anlamış olsaydınız, böyle bir iddiada bulunmaktan kaçınırdınız. Siz sadece Kuran’ın vahy olduğunu söylüyorsunuz, değil mi? Öyleyse, elinizdeki Kuran’ın da aynı görüşü mü dile getirdiğini kontrol edelim. Konuyu doğrudan Kuran’a götürelim ve onun ne söylediğini dinleyelim.
Rabbimiz Bakara sûresinin 238-239. âyetlerde şöyle buyuruyor:
حَافِظُوا عَلَى الصَّلَوَاتِ وَالصَّلٰوةِ الْوُسْطٰى وَقُومُوا لِلّٰهِ قَانِت۪ينَ
“Namazları ve orta namazı koruyun, gönülden bağlılık ve saygı ile Allah’ın huzurunda durun.
فَاِنْ خِفْتُمْ فَرِجَالًا اَوْ رُكْبَانًاۚ
Eğer bir tehlikeden korkarsanız, yaya yahut binmiş olarak kılın.
فَاِذَٓا اَمِنْتُمْ
emniyeti bulduğunuz vakit de
فَاذْكُرُوا اللّٰهَ كَمَا عَلَّمَكُمْ مَا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ
bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği gibi hemen Allah’ı zikredin yani namazı kılın
Buradaki كَمَا عَلَّمَكُمْ ‘Size öğrettiği şekilde’ ifadesine dikkat edelim. Namaz Kur’an’da tafsilatlı şekilde nasıl kılınacağı rükün ve şartları var mıdır? Yoktur? Peki ona Namazı kim öğretmiş işte ayet diyor ki Allah öğretmiştir. Peki, namazı Allah öğrettim demesine rağmen nasıl öğretildiğinin kuranda olmaması Efendimiz s.a.v’in kuran dışında vahye mazhar olduğunu göstermiyor mu? Hem de güneş gibi gösteriyor. Hatta efendimiz s.a.v Cebrail’in kendisine gelip beş vakit namazı bizzat tatbikatlı bir şekilde öğrettiğini de ifade ediyor.
Demek, ayette geçen ’Allah’ın size öğrettiği şekilde’ ifadesi efendimiz s.a.v’ Kur’an dışında da vahiy geldiğine işaret etmektedir. Bunca açık delillere rağmen, eğer bir kişi hala dinin tek kaynağı Kur’an der ve hadisleri ve sünneti reddederse o zaman bu kişini Kuranı da inkar ettiğini çok net bir şekilde söyleyebiliriz.