4- “Allah bana söyledi” demek Kur’an dışında bir vahye mazhar olduğunu ispat eder.
Abdurrahman Bahadır
4- “Alim ve habir olan Allah bana söyledi.” demek Kur’an dışında bir vahye mazhar olduğunu ispat eder.
Vahiy sadece Kurandır. Biz başkasını kabul etmeyiz diyerek gayri metluv vahiy ile sabit olan sünnetin hükümlerini reddenlere başka bir ayet sunacağız. Madem Kuran size yeter. O zaman Kuranın Tahrim suresi üçüncü ayetine kulak verin. Bakalım Vahiy sadece Kuran’mıymış? Kuran dan başka efendimiz .sa.v vahye mazhar mıymış değil miymiş görelim.
Rabbimiz Tahrim suresi üçüncü ayetinde şöyle buyuruyor;
Peygamber, eşlerinden birine gizlice bir söz söylemişti. Fakat eşi, o sözü başkalarına haber verip Allah da bunu Peygamber’e açıklayınca, Peygamber (eşine) bir kısmını bildirmiş bir kısmından da vazgeçmişti. Peygamber bunu ona haber verince eşi:
قَالَتْ مَنْ اَنْبَاَكَ هٰذَاۜ
“Bunu sana kim söyledi?” dedi.
قَالَ نَبَّاَنِيَ الْعَل۪يمُ الْخَب۪يرُ
Efendimiz s.av. “Alim ve habir olan Allah bana söyledi.” Buyurmuştu.
Peygamber efendimiz eşlerinden birine bir sır veriyor. Fakat eşi, o sözü başkalarına haber veriyor. Allah da bunu Peygamberimize açıklıyor. Fakat bu sırrın açıklandığına dair Peygamber efendimizin eşi tarafından başkasına söylendiğini efendimize haber veren bir ayet Kur’an’da yok. Ama Rabbimiz buyuruyor ki bunu ben haber verdim. Sorumuz şu nerde haber verdi. Kuran da böyle bir ayet yok. Demek gayri metluv vahiy ile haber verdi. Eğer siz gayri metluv vahyi kabul etmezseniz haydi Kuranı açın ve bu haberin verildiğine dair bir ayet bulun. Elbette bulamayacaksınız. O halde efendimiz s.a.v in kuran dışında da vahye mazhar olduğunu kabul edeceksiniz. Vahiy sadece kurandır demeyeceksiniz. Efendimiz s.a.v’in dinin tebliği ve tebyini hususunda zikrettiği şeylerin de gayri metluv vahiy olduğunu kabul edeceksiniz.
Bakın Rabbimiz hakka suresinde ne buyuruyor.
وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْاَقَاو۪يلِۙ
Eğer O (Peygamber), Bize karşı bazı sözleri uydurup (Allah adına yalan) söylemeye yeltenseydi,
لَاَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَم۪ينِۙ
Onu sağ elimizle yakalar,
ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَت۪ينَۘ
Sonra da onun şah damarını keser atardık.
Hiç mümkün müdür ki efendimiz s.a.v hem kuran hem de Kuranın tefsiri ve açıklaması, ahkama dair hükümleri kendi kendine söylesin. Haşa yüzbin defa haşa.
لَاَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَم۪ينِۙ
Onu sağ elimizle yakalar,
ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَت۪ينَۘ
Sonra da onun şah damarını keser atardık. Buyuruyor.
Şimdi sizler bu ayetten titremelisiniz. Bir peygamber kendisinden bir şey konuşamazken sizler sanki peygamberimiz hevasından konuşmuş gibi hem onun sözlerini reddediyor. Hem de Kuranın birçok ayetinin kapalı hükümlerini gayri metluv vahiyle tafsili ve açıklaması olan sünneti reddediyor ve hiçbir dayanağı olmayan uyduruklarınızı din diye insanlara anlatıyor. Ve haşa sünnet üzere dini yaşayanlara da uydurulmuş dine tabi olanlar diyorsunuz.